Aviclaim is een claim service opgericht in 2016, die passagiers helpt bij het indienen van een vlucht claim. De juristen van Aviclaim hebben al meer dan 10 jaar juridische ervaring en al duizenden vlucht claim zaken gewonnen. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking lees dan verder om te ontdekken wat Aviclaim voor je kan doen.
Overzicht van Avclaim
Claim indienen bij Aviclaim
Als je op de hoofdpagina van Aviclaim komt krijg je direct de mogelijkheid om je vlucht gegevens in te vullen en te checken of je recht op een compensatie hebt. Dankzij de speciale software van Aviclaim zie je binnen enkele secondes of je recht op een compensatie hebt.
In het geval dat je recht hebt om geld terug te krijgen, maken zij een dossier aan en gaat het proces van start. Als er een juridisch proces gestart wordt, komen er geen extra kosten bij kijken. Je kan bij Aviclaim ervoor kiezen om op commissie basis een claim in te dienen, of voor €150 per uur in te huren.
Wil je een andere vlucht claim service bekijken? Dan kan dat. Bekijk hier Vlucht-vertraagd, EU claim en Air Help.

Het claimproces van Aviclaim
Zo dien je in 5 stappen gemakkelijk een claim in bij Aviclaim:
- Check van vluchtgegevens
Op de website van Aviclaim kan je meteen checken of je in aanmerking komt voor een compensatie of niet. Je vult hier je vluchtnummer en datum van de vlucht in. Nadat je dit gedaan hebt, geef je aan over welke situatie het gaat. Na enkele minuten ontvang je een advies van Aviclaim of je mogelijk recht hebt op compensatie.
- Claim indienen
Indien je recht hebt op een vergoeding moet je je persoonlijke en vlucht gegevens invoeren. Aan de hand van deze gegevens wordt er een dossier aangemaakt.
- Aviclaim gaat aan de slag
Na het ontvangen van de vlucht en persoonsgegevens van alle reizigers, gaat Aviclaim een claim opstellen. In de claim maken ze aanspraak op de desbetreffende rechtelijke vergoeding. Als de claim is opgesteld nemen zij contact op met de luchtvaartmaatschappij om de claim in te dienen.
- Gerechtelijke procedure
In sommige gevallen worden terechte claims afgekeurd door de luchtvaartmaatschappij. In het geval dat de claim onterecht wordt afgewezen, wordt er door Aviclaim een rechtszaak aangespannen tegen de luchtvaartmaatschappij.
- Ontvangen van compensatie
Het totale bedrag van de claim wordt door de luchtvaartmaatschappij overgemaakt naar Avicliam. Nadat de proceskosten verrekend zijn wordt het restantbedrag overgemaakt naar het aangeleverde rekeningnummer.
Reviews Aviclaim
De reviews zijn gebaseerd op Kiyoh, Google en Trustpilot. We laten zien hoeveel zij gemiddeld scoren en hoeveel mensen een review hebben achtergelaten.
Trustpilot reviews
Op Trustpilot hebben meer dan 850 mensen een review achtergelaten. Zij scoren een 4.6/5. De meningen zijn voornamelijk positief.
Hoewel er voornamelijk positieve reacties staan en de gemiddelde scoren erg hoog is, is 6% van de reviews hier 1 ster.
Kiyoh reviews
Op Kiyoh hebben meer dan 4200 mensen een review achtergelaten. In totaal scoren zij een 9,2/10. 96% van de mensen raad aan om van Aviclaim gebruik te maken.
Google reviews
Uit meer dan 440 Google reviews blijkt dat Aviclaim een 4.4/5 scoort. De beoordelingen is vergelijkbaar met Trustpilot.

Service van Aviclaim
Hieronder staan opvallende punten die de service van Aviclaim uniek maken.
Aviclaim procedeert tegen alle luchtvaartmaatschappijen
Indien je recht hebt op een vergoeding is het voor Aviclaim niet belangrijk tegen welke luchtvaartmaatschappij dat is. Zij zijn bereid om tegen elke luchtvaartmaatschappij te procederen, ongeacht het land waarin ze gevestigd zijn. Als er extra kosten komen bij het contacteren van de luchtvaartmaatschappij, worden ze niet doorberekend naar de consument.
“No cure, no pay” model
Als de claim niet succesvol wordt afgerond, hoef je niets te betalen. Als een claim succesvol afgerond wordt, betaal je een fee van 29% over het uitgekeerde bedrag.
Juridisch proces
Indien nodig gaat Aviclaim naar de rechtbank. Hier komen geen extra kosten bij kijken.