Inhoud
airhelp logo

AirHelp: een claim indienen

Inhoudsopgave

AirHelp is een vlucht claim service die in 2013 is opgericht en al meer dan 16 miljoen passagiers in 17 verschillende talen geholpen heeft. Zij helpen klanten die niet zeker zijn van hun rechten en die niet genoeg kennis hebben om zelf een claimproces te starten. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking, lees dan hier wat AirHelp voor jou kan betekenen.

Overtuigd?

Begin dan nu jouw claim Proces bij Airhelp.

Claim indienen bij AirHelp

Via de website of app van AirHelp kan je gemakkelijk een claim indienen door je gegevens in te vullen. Vervolgens nemen zij het claimproces in eigen handen. De gegevens die AirHelp nodig gaat hebben zijn vluchtgegevens zoals de instapkaart of e-ticket.

Het claimproces duurt in de meeste gevallen een paar maanden. Dit hangt af van de reactietijd van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Ook AirHelp maakt gebruik van de no cure, no pay methode. Wanneer zij erin slagen om een vergoeding te regelen voor jou, krijgen zij 35% van de vergoeding als servicekosten

Indien er juridische kosten bij komen kijken krijgen zij nog 15% extra van de vergoeding. Deze kosten worden alleen in rekening gebracht als juridische stappen noodzakelijk waren om de vergoeding succesvol te ontvangen. 

Airhelp biedt de optie om een AirHelp+ abonnement af te sluiten. Met AirHelp+ vervallen alle vergoeding en servicekosten, het abonnement kost €24,95 per jaar. Vlieg je meerdere malen per jaar dan is AirHelp+ een goede keuze.

Wil je een andere vlucht claim service bekijken? Dan kan dat. Bekijk hier EUclaim, Vlucht-Vertraagd en Aviclaim.

Het claimproces van AirHelp

Als je een claim gaat indienen moet je eerst alle vluchtgegevens bij de hand hebben. Na het invullen van alle benodigde informatie neemt AirHelp het van je over. AirHelp contacteert de luchtvaartmaatschappij om de vergoeding uit te betalen. Het proces van de zaak kan op de site van AirHelp worden gevolgd. Hier lees je uitgebreid wat je bij elke stap moet doen.

Stap 1: Checken van vluchtgegevens

De eerste stap bij het indienen van een claim is om via de website van AirHelp te checken of je in aanmerking komt voor een vergoeding. Voor het controleren van de vluchtgegevens heb je je vertrek- en aankomst bestemming nodig, je vertrekdatum, je vluchtnummer etc. Na enkele minuten wachten krijg je al te zien of je mogelijk een compensatie kan ontvangen.

Stap 2: Claim indienen

Indien je recht hebt op compensatie is het nodig om extra aanvullende informatie door te geven aan AirHelp. Denk hierbij aan persoonsgegevens die relevant zijn om een claim in te dienen. Nadat je alle gegevens hebt ingevuld die van belang zijn om een claim in te dienen is het tijd om de rest over te laten aan AirHelp.

Stap 3: Airhelp gaat aan de slag

Nadat je gegevens zijn aangekomen bij AirHelp gaan ze aan de slag met het claimproces. Zij starten een uitgebreid onderzoek naar je vlucht en naar de oorzaak van vertraging. 

Het is mogelijk om voor meerdere personen tegelijkertijd een claim in te dienen, indien iedereen de benodigde gegevens kan verstrekken. 

Indien de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst gaat het juridische team verder met de claim.

Stap 4: Gerechtelijke procedure

Als de claim eenmaal is aangekomen bij het juridische team, gaan zij de claim onderzoeken vanuit een juridisch perspectief. Als het team van mening is dat de claim niet sterk genoeg is voor een rechtszaak, dan doen ze er verder niets mee. 

Stap 5: Ontvangen van compensatie

Indien de claim geaccepteerd is door de luchtvaartmaatschappij wordt het bedrag uitbetaald aan AirHelp. AirHelp haalt 35% commissie van de vergoeding af en indien een rechtszaak nodig was halen ze er nog 15% extra commissie vanaf.

Wil je toch liever zelf een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij? Check hier alle luchtvaartmaatschappijen en wat je rechten zijn.

wachtend op vlucht

Reviews AirHelp

De reviews zijn gebaseerd op Trustpilot en facebook. We laten zien hoeveel zij gemiddeld scoren en hoeveel mensen een review hebben achtergelaten.

Trustpilot review AirHelp

Op Trustpilot heeft AirHelp een review ontvangen van 175.000+ mensen. De gemiddelde scoren is een 4.6 van de 5. 

Ongeveer 82% van de reviews geven aan dat de service van AirHelp uitstekend is. Slechts een 3% van de mensen die een review hebben gedeeld geeft de service van AirHelp 1 ster. 

Facebook review AirHelp

Op Facebook heeft AirHelp een review ontvangen van 1200+ mensen. De gemiddelde scoren is een 3.3 van de 5.

Service van Airhelp

Missie

De missie van AirHelp is om passagiers te helpen om een vergoeding te krijgen waar zij recht op hebben. Een claim indienen gaat gemakkelijk en het team gaat er gelijk mee aan de slag. Het doel is om passagiers extra stress en papierwerk te besparen.

Succesvol

AirHelp heeft toegang tot juridische expertise in meer dan 30 landen. Als claim service hebben zij al meer dan 16 miljoen passagiers geholpen in 10 jaar tijd.

Kosten

AirHelp werkt op basis van “geen winst, geen kosten”. Dit betekent dat als een claim niet succesvol is afgerond je ook niets moet betalen, zelfs als zij naar de rechtbank stappen. Bij het indienen van een claim loopt u dus geen risico.

Overtuigd?

Begin dan nu jouw claim Proces bij Airhelp.

Bekijk andere claim services

airhelp logo

AirHelp: een claim indienen

AirHelp is een vlucht claim service die in 2013 is opgericht en al meer dan 16 miljoen passagiers in 17 verschillende talen geholpen heeft. Zij helpen klanten die niet zeker zijn van hun rechten en die niet genoeg kennis hebben om zelf een claimproces te starten. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking, lees

Eu claim logo

EUclaim: een claim indienen

EUclaim is een vlucht claim service die al meer dan 15 jaar ervaring heeft met het regelen van claims. Zij hebben inmiddels al meer dan 700.000 passagiers geholpen. Het slagingspercentage van de vlucht claim service is 97%. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking, lees dan verder om te ontdekken wat EUclaim voor