Inhoud
Claimingo logo

Een claim indienen bij Claimingo

Inhoudsopgave

Claimingo is een claim service die nog niet zo lang bestaat. Indien je vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is, dien je eenvoudig een claim in bij Claimingo.

Over Claimingo

Bij Claimingo heb je een keuze uit twee pakketten. Je hebt een “claim & go” pakket en een “no cure, no pay pakket”.

Bij de “Claim & Go” pakket kopen zij eigenlijk je claim af voor een bepaald bedrag. Het aankoopbedrag is lager dan het bedrag dat je mogelijk kan ontvangen. Dit is omdat indien er een gerechtelijke procedure gestart moet worden, de kosten kunnen oplopen. Indien de claim niet succesvol wordt afgerond, hebben zij eigenlijk pech en jij houd het geld.

Bij een “No cure, no pay” betaal je eigenlijk alleen als de claim succesvol is afgerond. De commissie bij Claimingo is 24% van de totale vergoeding, ook betaal je per persoon administratiekosten van € 24,95.

Claimproces bij Claimingo

Zo dien je in 5 stappen gemakkelijk een claim in bij Claimingo:

Stap 1: checken van de vlucht gegevens

Op de website van Claimingo kan je gemakkelijk je claim checken. Je vult hier een aantal gegevens in en checkt snel of je in aanmerking komt voor een compensatie. Nadat je het advies hebt ontvangen vragen zij om contactgegevens in te vullen, zodat ze je per e-mail kunnen benaderen om de vervolgstappen te bespreken.

Stap 2: Claim indienen

Indien je mogelijk recht hebt op een vergoeding, moet je je gegevens online invullen. Denk hierbij aan persoonsgegevens en je vluchtnummer.

Stap 3: Aviclaim gaat aan de slag

Als alle documenten ontvangen zijn, kan Claimingo aan de slag met je claim. Zij kijken of alles klopt en of de vlucht niet te maken had met buitengewone omstandigheden. Tijdens deze stap benaderen zij ook de luchtvaartmaatschappij. In veel gevallen gaan ze niet akkoord en ontkennen ze de verantwoordelijkheid.

Stap 4: Gerechtelijke procedure

Indien de luchtvaartmaatschappij de claim niet aanneemt, moet er een gerechtelijke procedure worden gestart. Dit is volledig het risico van Claimingo. Je betaalt hier geen extra kosten voor.

Stap 5: Ontvangen van compensatie

Indien de claim is aangenomen door de luchtvaart maatschappij, ontvangt Claimingo binnen enkele weken het bedrag. Hier halen zij 24% commissie van af en € 24,95 administratiekosten per persoon. Binnen enkele weken wordt het geld overgemaakt naar jouw bankrekening.

Wil je een andere vlucht claim service bekijken? Dan kan dat. Bekijk hier Claim 24, Aviclaim en vlucht-vertraagd.

Rustig wachten op vlucht

Reviews Claimingo

De reviews zijn gebaseerd op de reviews van Trustpilot, Facebook en Google. We laten zien hoeveel zij gemiddeld scoren en hoeveel mensen een review hebben achtergelaten.

Trustpilot review

Op Trustpilot scoort Claimingo een 4,2. In totaal hebben 384 mensen een review achtergelaten. 73% schijnt zeer tevreden te zijn met de claim service en slechts 5% heeft een zeer slechte ervaring gehad.

Facebook review

De score op Facebook is gebaseerd op de mening van 27 mensen. Claimingo scoort een 2,8 op Facebook. Dit is een stuk lager dan op Trustpilot.

Google review

Op Google reviews ontvangen zij een score van 2,6. De score is gebaseerd op 25 verschillende reviews. De meerderheid van de reviews hebben 1 ster gekregen.

De service van Claimingo

Hieronder hebben wij een aantal dingen op een rij gezet voor jou. Dit zijn de services die de claim service bied om zich te onderscheiden van de concurrent.

Bieden 2 pakketten aan

Claimingo biedt 2 pakketten aan. De “claim & go” en de “no cure, no pay” pakket. Bij heel veel claim services heb je deze keuze niet. Dit onderscheid Claimingo van andere claim services. Je mag zelf beslissen welke pakket je neemt.

Direct contact met de juristen

Bij Claimingo heb je direct contact met de juristen en zijn er geen tussenpersonen. Indien er een gerechtelijke procedure gestart wordt kan dit erg handig zijn. Dit maakt het allemaal een stuk persoonlijker.

Bekijk andere claim services

AirHelp logo

Een vlucht claim indienen bij AirHelp

AirHelp is een vlucht claim service die is opgericht in 2013 en heeft in 7 jaar meer dan 13 miljoen passagiers geholpen. Zij helpen klanten die niet zeker zijn van hun rechten en die genoeg kennis hebben om zelf een claimproces te starten. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking, lees dan hier wat

Eu claim logo

EU Claim: een claim indienen.

EUclaim is een vlucht claim service die al 12 jaar ervaring met het regelen van claims. Zij hebben inmiddels al meer dan 550.000 passagiers geholpen. Het slagingspercentage van de vlucht claim service is 97%. Heb jij last gehad van vertraging, annulering of overboeking, lees dan verder om te ontdekken wat EUclaim voor je kan doen.